Uusi kulta nimeltään Canon Speedlite 430 EX II

18.7.14


Hii, tiistaina mun kuvauskalustoni sai pientä täydennystä, kun kävin hakemassa Postiin tulleen NetAnttilan tilauksen. Paketista kuoriutui Canonin Speedlite 430 EX II -lisäsalama. Kaikki muut kameraperheen jäsenet on hankittu kesän 2011 aikana, joten voitte kuvitella, kuinka mieluinen tämä lisäys minulle oli.


Mitään järkevää sisäkuvattavaa ei vielä ole oikein ollut, mutta pakkohan tuon kanssa on pitänyt räpsiä kuvia ja katsoa, kuinka se toimii. On ihan hiton vaikeaa. Välillä kuvista tulee liian tummia, välillä ne tärähtää, useimmiten ne on ihan liian valottuneita. Hämmentyin siis hieman. Tuliko tehtyä ihan turha ostos. Osaanko alkuunkaan käyttää tällaista vekotinta? Onko tästä minulle hyötyä ollenkaan? Meniko 257 euroa hukkaan?


Mutta minä vain räpsin ja räpsin. Jotain kai kokeillessani sain ehkä sitten selville. Ainakin sen verran, että sain otettua nämä verrokkikuvat. Vasemman puoleinen kuva on siis otettu ilman salamaa ja oikeanpuoleinen salaman kanssa.


Tässä eron huomaa paljon selkeämmin. Vasemmanpuoleiseen ikkunasta heijastuva valo näkyy selkeämmin ja muutoin kuva on paljon tummempi. Lasikupin kirkkaus erottuu salamakuvassa paljon selkeämmin.

Kun katson tuota alempaa verrokkikuvaa, tulee minulle hyvä mieli. Ei tämä ollut turha ostos. On tuo oikeanpuoleinen kuva sen verran parempi.

2 kommenttia:

Ilahdun suuresti kommentistasi!

Proudly designed by Mlekoshi playground