Kurpitsoita ja silmämunaboolia

26.11.18

Morjesta pöytään! Vaikka sain palautettua graduni, tämä bloggaaminen ei kyllä kauheasti siitään ole aktivoitunut. Tässä on havaittavissa joku ristiriita siinä, että kun aikaa on paljon, tekemistäkin löytyy tai sitten ettei vain saa niin paljoa aikaiseksi, kun tekeminen ei pursu ovista ja ikkunoista. Mutta eipä jäädä näihin hölinöihin nyt jumiin sen pidemmäksi aikaa, vaan hypäätään reilun kolmen viikon taakse. Tuolloin olin Jyväskylässä käymässä viimeisen graduseminaarini ja rakkaiden ystävieni järjestämien halloween-juhlien ansiosta.



Minua pidempään seuranneet tarkkamuistiset muistavat varmasti, että juhlimme viime vuonna halloweenia samaan tapaan. Meidän uusi perinteemme sai jatkoa, kun taas tänä marraskuun alkuna Riinan ja hänen poikaystävänsä asunto muuttui kauhujen luolaksi. 


Herkut ja koristelut olivat taas aivan vimosen päälle. Tarjolla oli kahdenlaista kakkua, turkinpippuri-munkkeja ja erilaisia sipsejä ja karkkeja. Mun asuni oli tänä vuonna zombiprinsessa. Kuninkaallista ajoilta oli mukaan jäänyt kruunu, mutta ulkomuoto oli hivenen kärsinyt matkan varrella. Olin ehkä vetänyt teeman hivenen överimmäksi kuin muut juhlijat, mutta se ei minua haitannut, sillä olin oikein tyytyväinen asuuni!


Nyt kun en enää asu Jyväskylässä, näen näitä tyyppejä aika harvoin. Se on kamalin asia muutossa pääkaupunkiseudulle. Tässä porukassa olen saanut olla oma itseni, pitää hauskaa ja kärsiä opintojen takia. Muistoja on mielessä paljon, mutta onneksi ei sentään mitään lopullisia hyvästejä olla heitetty, vaan pääsen näkemään näitä aina välillä kivojen juttujen äärellä. Ikävä on silti kova!


Hennillä oli juhlissa mukana polaroid-kamera ja sillä innostuimme ottamaan muutaman valokuvan. Tämä on Riinan ottama kuva toisesta polaroidista. Ihailimme noita otoksia erittäin kauan, sillä on noissa vaan jotain sellaista tunnelmaa, jota ei puhelinräpsyissä ole. Tuon kuvan asettelussa ja kaikkien ilmeissä on myös jotain vanhanaikaista, satuin nimittäin ottamaan kuvan niin ettei kukaan ehtinyt asettautua hymyilemään. Ihana muisto!

Kiitokset kaikille näistä juhlista. Oli mukavaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi!

Proudly designed by Mlekoshi playground