Osaanko?

10.3.14

Minä en osaa meikata. Minä en ole lukenut paljon. Minä en ole kaunis. Minä en osaa laulaa. Minä en ole nörtti. Minä en osaa sisustaa. Minä en ole urheilullinen. Minä en osaa kasvattaa kukkia. Minä en osaa opettaa ihmisiä. Minä en muista enää, miten lasketaan integraaleja.


Mutta minä osaan ajatella. Minä osaan juoda viiniä ja puhua sen jälkeen ja puhua vähän lisää. Osaan valvoa yöt mietiskellen turhia asioita ja osaan haaveilla ja muistella ja taas vähän miettiä, miksi se olikaan näin ja miksei se ole noin. Minä osaan murehtia ja kääntää asian niin että se varmasti on minua vastaan.


Minä osaan lukea uutisia ja ymmärtää että olen onnekas ihminen. Minä osaan lukea blogeja ja facebook-päivityksiä ja kadehtia ja tuntea, etten ole kukaan enkä mitään. Minä osaan kuluttaa tunteja koneella tekemättä mitään. Minä osaan nukkua viikonloppuisin puoleenpäivään. Minä osaan havitella enempää ja osaan tehdä silloin kun on tehtävä vaikka en yhtään haluaisi.


Minä osaan itkeä jos olen surullinen tai jos onni puristaa rintaa. Minä osaan kaivata ja ikävöidä ja rakastaa. Aina en vain muista, miten se onnistuu itseä kohtaan.

2 kommenttia:

  1. Sie ossaat!! Melkein kaikkee noitaki mitä luettelit ettet ossais!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww! Voi kiitos sinulle. :( Tämä oli erään unettoman yön tuotos. Auttaa, kun saa kirjoittaa asioita ulos sisältä, mutta ajattelin sitten kuitenkin myös julkaista tämän. :)

      Poista

Ilahdun suuresti kommentistasi!

Proudly designed by Mlekoshi playground