Lehmusten kaupungissa

20.8.14

Olosija on muutettu jälleen Jyväskylään ja siinä touhussahan on pari päivää mennyt kuin hujauksessa. Minä ja Antti kun kannetaan ja järjestellään tavaroita, siivotaan ja laitetaan paikkoja kuntoon kahdessa eri kämpässä, joten tekemistä riittää. Nyt palaillaan kuitenkin reissujuttuihin ja Lappeenrannan tunnelmiin.


Pielavedeltä lähdettyäni kuljin junalla Kuopiosta Kouvolan kautta Lappeenrantaan. Koska olin hassu, olin katsonut vaihdon puolen tunnin mittaiseksi, vaikka se olikin puolitoista tuntia. Aika siis jäi haahuta Kouvolassa, juoda lonkeroa ja istuskella asemalla vailla tekemistä.


Ilona-emännän luokse saavuin joskus ennen yhtätoista. Maanantaille minulle oli suunniteltu Lappeenranta-kierros, jossa sain nähdä kaupungin parhaat palat. Söpöjä kauppoja ja talojahan myös riitti.


Sekä hiekkaveistoksia.


Söpöilykierroksen olennaisena osana oli Marttojen pyöräyttämät vohvelit hillolla ja puolella litralla kermaa. Tuli pienoinen makeaähky.


Uiminen oli virkistävää kuumana kesäpäivänä.


Pitihän sitä nyt terassillakin käväistä.


Parin Lappeenranta-päivän aikana ehdin näkemään kaupungista aika paljon. Aiemmin en kunnolla ole paikassa käynyt, joten oli mielenkiintoista nähdä, missä se toimittaja-Pesu kesäänsä viettää. Kaupungin ja eri paikkojen söpöys tuli minulle yllätyksenä. Kulttuuriakin ehdimme nautttimaan, sillä kävimme iltamateatterissa kuuntelemassa saunajuttuja (olipahan hämmentävä esitys) sekä suloisessa leffateatterissa katsomassa Kesäkaverit (minkä seurauksena PMMP:n kyseinen biisi soi ainakin viikon mun päässä). Sain käydä tutustumassa myös ison lehden toimitukseen, kun Ilona käytti mua työpaikallaan. Seuraavan kerran Ilonan kanssa nähdään mitä todennäköisimmin Tartossa. Hui, tyttö lähtee seikkailemaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi!

Proudly designed by Mlekoshi playground